Vještine uključuju više od znanja stečenog tijekom formalnog osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. One su pokretač konkurentnosti, inovacije i razvoja koje doprinose dobrobiti pojedinca kroz osobno i profesionalno ispunjenje i zadovoljstvo. Veliki iskorak u području usavršavanja započet je stvaranjem prve platforme za unapređivanje kompetencija koja uključuje sve sektore. Platformu osniva ManpowerGroup Hrvatska u partnerstvu sa svim sektorimima u području vještina i
zapošljavanja – od javnih institucija (Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike i Hrvatski zavod za zapošljavanje) i organizaciju civilnog društva koja se zalaže za posebnu skupinu u našem društvu koja je nedovoljno zastupljena u zapošljavanju (Romska organizacija mladih Hrvatske). Naš tim stručnjaka vještine pojedinca promatra kroz dimenziju digitalnih, matematičkih i jezičnih vještina te pismenosti.
Usavršavanje je proces stjecanja novih i relevantnih vještina pojedinca potrebnih danas i u bliskoj budućnosti. Ono među ostalim uključuje nadogradnju digitalnih, matematičkih i jezičnih vještina. Cilj nam je testirati model za rješavanje problema niske razine kvalifikacija u Republici Hrvatskoj okupljanjem i udruživanjem naše i vaše stručnosti i resursa. Korištenjem kombinacije internetskih alata za usavršavanje, kao i individualnog i mentorskog pristupa, pružit će se besplatna pomoć u unapređenju vještina, temeljem provedene procjene. Pojedinci će, na temelju njihovih potreba i razine neovisnosti, dobiti smjernice u učenju za alate za digitalno usavršavanje i provjeru vještina za one koji imaju najviše neovisnosti u učenju. Drugoj skupini pružit će se individualna stručna podrška u traženim područjima (jezik, matematika, digitalna pismenost) ovisno o planu usavršavanja, a treća skupina koja ima teškoće sa samim procesom učenja imat će individualnog mentora u tom procesu.
Kako se tehnologija razvija, zahtjevi za poslom se mijenjaju i potrebne su nove vještine i znanja za dostizanje poslovne produktivnosti. Usavršavanje ili upskilling ispunjava ovu prazninu u vještinama kroz kontinuirani trening. Unaprjeđivanje stručnosti radne snage pomaže vašim tvrtkama da ostanu u toku s najboljim poslovnim praksama i osigurava konkurentnost vaše tvrtke.
“Doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore.” (Ante, 58)
* Hackathon (sastavljen od riječi hakiranje + maraton) je participativna aktivnost, gdje se ljudi okupljaju kako bi riješili neke konkretne probleme ili izazove. ** Gamifikacija (od engl. riječi game – igra) je primjena elemenata dizajna i principa igre u kontekstima koji nisu povezani s igrom.
Cilj projekta jest revolucionaliziranje i moderniziranje pristupa profesionalnom usavršavanju. Preciznije, cilj nam je ponuditi rješenja i usluge koje mogu značajno podići razinu vještina radne snage u Republici Hrvatskoj, okupljanjem i udruživanjem naše i vaše stručnosti i resursa. Korištenjem kombinacije internetskih alata za usavršavanje, kao i individualnog i mentorskog pristupa, pružit će se besplatna usluga podrške u procjeni i unapređenju osnovnih vještina.
* Hackathon (sastavljen od riječi hakiranje + maraton) je participativna aktivnost, gdje se ljudi okupljaju kako bi riješili neke konkretne probleme ili izazove. ** Gamifikacija (od engl. riječi game – igra) je primjena elemenata dizajna i principa igre u kontekstima koji nisu povezani s igrom.
Pozivamo vas da se uključite u ovaj značajan projekt za hrvatsko tržište i hrvatsko društvo u cijelosti. Sudjelovanjem u projektu nudimo priznanje u obliku digitalne značke “Vješti poslodavac” te ćemo na EU konferenciji u organizaciji Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, a koja se održava u okviru ovog projekta, obznaniti i popis poslodavaca koji su “Vješti poslodavci” i lideri u Hrvatskoj u procesu obrazovanja odraslih/usavršavanja. Sudjelovanjem u procesu usavršavanja svojih zaposlenih u sklopu ovog projekta doprinosite vlastitom poslovanju kroz društvenu odgovornost i pozitivan društveni utjecaj i ostvarujete profit na društveno odgovoran način. Ovaj projekt ujedno je i dio inicijative „Oblici usavršavanja: nove prilike za odrasle“ Europske unije, čiji je cilj pomoći odraslima da steknu minimalnu razinu pismenosti, matematičkih i digitalnih vještina i/ili steknu širi skup vještina napredovanjem prema višoj srednjoškolskoj kvalifikaciji. Sudjelovanjem u projekt, također postajete među prvim poslovnim subjektima koji vode revoluciju u području usavršavanja u Hrvatskoj.
Uključite minimalno 10% svojih zaposlenika i zaposlenica u besplatni proces procjene postojećih vještina i nadogradnju potrebnih vještina u području matematičke, digitalne i čitalačke pismenosti.
Kako će projekt izgledati?
Grupa trenera iz svih sektora radi na definiranju i poboljšanju postojećih alata za procjenu razine osnovnih vještina, kao i na njihovom poboljšanju. Oni će pružati procjenu postojećih vještina i potrebe za usavršavanjem, izradu planova za karijeru i procjenu stečenih znanja. Uz to, naš kontinuirani stručni dijalog o usavršavanju tijekom projekta uključuje nekoliko ključnih točaka tijekom projekta: već održani Hackathon u Novskoj, nadolazeći okrugli stol o društvenoj uključenosti u usavršavanju i zapošljavanju u Slavonskom Brodu i EU konferenciju na visokoj razini koja će se održati na samom kraju projekta uz prateći događaja – laboratorij vještina koji će predstaviti gamifikaciju rješenja i alate za usavršavanje koje smo razvili, a koje će sudionici na konferenciji moći isprobati.
Do karijernog plana i plana procjene postojećih vještina uključenih zaposlenika dijeli vas samo 5 individualnih, besplatnih susreta s našim trenerima.
2.1. Samostalni rad trenera – analiza i izrada portfolia korisnika
4.1. Stručni tim trenera konzultira se o finalnom karijernom planu korisnika te usuglašava koje kategorije i alati će biti ponuđeni za daljnju nadogradnju
Nakon stručnih smjernica naših trenera, nudimo sljedeće postojeće besplatne alate za nadogradnju potrebnih vještina:
Područje općih vještina:
Područje posebnih vještina – korištenje novih tehnologije osposobljavanja putem virtualne stvarnosti (simulatora):
Snosim li ja kao poslodavac ili kao zaposlena ili nezaposlena trošak za sudjelovanje? Kolika grupa ljudi može sudjelovati? Koji su vremenski rokovi za cijeli proces?